Postęp techniczny ciągle idzie do przodu, kolejne granice są przekraczane. Silniki spalinowe legitymują się coraz to większą mocą, bez zwiększenia pojemności skokowej silniki i zużycia paliwa, ale kosztem żywotności. Obecnie prawie każdy samochód posiada tak zwane turbo, które dodaje samochodowi bardzo dużo mocy.

Proces regeneracyjny turbiny samochodowej

regeneracja turbin samochodowychProces sam w sobie nie jest bardzo skomplikowany. Wystarczy posiadać podstawowe umiejętności z zakresu mechaniki samochodowej oraz profesjonalny sprzęt, a regeneracja turbin samochodowych będzie wykonalna. Pierwszym krokiem jest rozłożenie całej turbiny na części pierwsze. Obudowę możemy wyczyścić piaskarką w celu pozbycia się wszelkiego rodzaju zabrudzeń, a części wewnętrze powinniśmy wyprać w pralce ultradźwiękowej, ponieważ piaskarka mogłaby je zniszczyć. Jeśli wszystko jest już tak czyste jak powinno, to możemy przystąpić do oszacowania powstałych strat i zdiagnozowania przyczyny awarii turbiny. Po diagnozie przychodzi czas na zakup części zamiennych, które zajmą miejsce tych, które powodują wadliwe działanie turbiny. Kupując części powinniśmy wybierać te, które zostały wyprodukowane ze stopu metalu, który zawiera w dużej ilości nikiel. Dzięki temu turbina będzie wytrzymalsza i podziała nam dłużej. Ostatnim krokiem jest złożenie wszystkich elementów w jedną całość. Ważne jest to, aby używać nowych uszczelek, ponieważ te które zdemontowaliśmy nie nadają się już do użytku.

Koszt takiej regeneracji uzależniony jest od tego jakiej klasy części wybierzemy, a także w jakim miejscu będziemy przeprowadzać taką regenerację. Średni koszt robocizny przy regeneracji turbiny, w dobrym warsztacie, to kwota w granicach dwustu, maksymalnie czterystu złotych. Jest to kwota dużo niższa, niż cena nowej turbiny.