W każdym samochodzie bardzo ważne jest to, aby dawka paliwa podawana do silnika była odpowiednio dobrana. W tym celu wykorzystywane są przepływomierze, które mają za zadanie dostarczyć informacje o mieszance paliwowo-powietrznej. Musi ona być jak najbardziej przybliżona do mieszanki stechiometrycznej, gdzie na 1 kg paliwa przypada aż 14,7 kg powietrza.

Wykorzystanie przepływomierza w silniku diesla

przepływomierz renault scenic 1.9 dciSilnik Renault 1.9 dci wyróżniał się na tle konkurencji przede wszystkim cichą pracą i niskim zużyciem paliwa. Moc była płynnie rozwijana, co sprawiało, że podawana do silnika dawka paliwa była odpowiednio wymieszana z paliwem. Zostało to dobrze wyliczone, ponieważ przepływomierz renault scenic 1.9 dci jest bardzo dokładny. Na bieżąco dokonuje pomiaru i pozwala regulować skład mieszanki w zależności od prędkości i zapotrzebowania silnika. Warto jednak wiedzieć, że ze względu na rozwój elektroniki przepływomierz teraz jest tylko urządzeniem pomiarowym, którego drucik nagrzewa się do wysokiej temperatury i się obniża pod wpływem przepływu powietrza. Dostępnych na rynku jest kilka rodzajów przepływomierzów, jednak najpopularniejszym w starszych modelach jest objętościowy. W nowych samochodach zdecydowanie łatwiej jest spotkać przepływomierze masowe, które zostały umieszczone w kolektorze dolotowym. Każdy z nich działa zupełnie inaczej, ale oba mogą zostać zastosowane w silniku diesla.

Mimo dużej konkurencji ze strony silników niemieckich, 1.9 dci cały czas prowadzi w samochodach francuskich. Producenci pracują nad udoskonaleniami, które od wielu lat są widoczne w poprawie wydajności oraz niskim spalaniu. Przepływomierz nadal jednak jest bardzo ważną częścią składową całego silnika, dlatego jest wymieniany na nowsze modele, by całkowicie był sterowany za pomocą komputera pokładowego.